FAKE NEWS om triadisk lukking

Denne lille teksten skal handle om triadisk lukking, og for å kunne forklare hva triadisk lukking er, så må vi først se på hva sterke og svake bånd er. Så hva er bånd, og hva gjør dem sterke eller svake, la oss si at vi har et sosialt nettverk, et nettverk av elever i en klasse for eksempel, og i denne klassen er det 24 elever. Det vil være rimelig å anta at disse elevene kjenner hverandre, så da har vi et bånd mellom hver av nodene (elevene), det som avgjør om det er et sterkt eller svakt bånd, er hvordan dette forholdet er mellom de forskjellige nodene. Hvis to personer er gode venner i klassen, så vil båndet mellom dem være sterkt, og hvis to personer ikke liker hverandre, så vil båndet være svakt, så lett er det.

Så hva er triadisk lukking da?

For å forklare hva dette er så vil jeg bruke et eksempel; la oss si at vi har tre noder, eller tre personer som går på samme skole, men i forskjellige klasser. Person A og Person B går i klasse 8C mens Person C går i klasse 8D. Vi ser at alle tre går i 8. klasse, altså at de nettopp har begynt på en ny skole, kanskje de bare er et par måneder inn i det første året. Vi ser at både person A og B går i samme klasse, men diss to gikk på forskjellige skoler før de begynte på den nye skolen sammen, men de har begynt å bli gode venner. La oss si at person A og person C gikk på samme skole før, og var gode venner da, og er fortsatt gode venner nå. Vi kan nå anta at det er et sterkt bånd mellom person A og B, og vi kan også anta at det er et sterkt bånd mellom person A og C. Hva med båndet mellom person B og C?

Det er her triadisk lukking kommer inn i bildet. Siden begge er venn med person A, så vil det være rimelig å anta at de kan ha like interesser, det vil også være rimelig å anta at de har møttes, så da vil det være rimelig å anta at det er et bånd mellom person B og C. Triadisk lukking er det samme som transitivitet i matematikk, som sier; Hvis X er relatert til Y og Y er relatert til Z, så er X relatert til Z. Forhåpentligvis så har du nå en bedre forståelse om hva triadisk lukking er og hva som gjør bånd sterke eller svake.

View post on imgur.com

Da kan vi gå videre til den delen av teksten som ville ha blitt stemplet som FAKE NEWS, hvis en hvis amerikansk president hadde lest den. Vi skal nå «bevise» at det finnes en link mellom Donald Trump, og Russland, ved å bruke triadisk lukking. Det er overraskende mange linker man kan velge mellom, men jeg velger her å se på linken mellom Donald Trump og Paul Manafort. Paul Manafort er som kjent Trump sin tidligere kampanjesjef, som ble arrestert av FBI i slutten av oktober, siktet for å ha samarbeidet med Russland. Så la oss se på linken mellom disse nodene.

Som sagt var Manafort i trump sin valgkamp kampanje i 5 måneder, i følge Trump, så var rollen hans minimal, men det er uansett en link mellom de to. La oss se på båndet mellom Manafort og Russland. Manafort skal tydeligvis ha stor gjeld til pro russiske interessenter, dette kan brukes som pressemiddel, og det faktum at han er arrestert av FBI betyr må jo bety at det er rimelig alvorlig. Så hvor sterke er disse båndene? Jeg mener at det er rimelig å anta at båndet mellom Trump og Manafort er sterkt, de har jobbet sammen i mange tiår, og de jobbet tett sammen i valgkampen under denne 5 måneders perioden i 2016. Båndet mellom Manafort og Russland er vanskelig å slå fast, men jeg mener at man kan argumentere for at det er et sterkt bånd, på grunn av arrestasjonen av FBI. Dermed må det være et bånd mellom Donald Trump og Russland ifølge prinsippet om triadisk lukking.

Denne teksten er selvsagt bare humoristisk ment, men samtidig, så er det flere andre personer som har bånd til både Trump og Russland, så kanskje det er noe der…

Kilder: